image2

Genel Filo Yönetimi

  • strict warning: Non-static method view::load() should not be called statically in /home2/sarnet/public_html/sites/all/modules/views/views.module on line 842.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter::options_validate() should be compatible with views_handler::options_validate($form, &$form_state) in /home2/sarnet/public_html/sites/all/modules/views/handlers/views_handler_filter.inc on line 589.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter::options_submit() should be compatible with views_handler::options_submit($form, &$form_state) in /home2/sarnet/public_html/sites/all/modules/views/handlers/views_handler_filter.inc on line 589.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_style_default::options() should be compatible with views_object::options() in /home2/sarnet/public_html/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_style_default.inc on line 25.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_row::options_validate() should be compatible with views_plugin::options_validate(&$form, &$form_state) in /home2/sarnet/public_html/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_row.inc on line 135.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_row::options_submit() should be compatible with views_plugin::options_submit(&$form, &$form_state) in /home2/sarnet/public_html/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_row.inc on line 135.

Genel Filo Yönetimi

Filo yönetiminde erişilmesi gereken hedefleri birkaç kategoride ele almak mümkündür:

  • İşlerin Organizasyonu,
  • İş Disiplininin Sağlanması,
  • İşletme Giderlerinin Azaltılması,
  • Birim Zamanda Yapılan İş Miktarının Arttırılması,
  • Müşteri Memnuniyetinin Sağlanması,
  • Şirketin Kısa, Orta ve Uzun Vade Planlarının Yapılması ve Uygulanması,

Bahsedilen hedeflere erişilmesi için ise;

  • Şirket İşleyiş Analizinin Yapılması,
  • Şirket Kaynak (Peronel, Zaman, Ekipman, Finans, Lokasyon vb) Analizinin Yapılması,
  • Şirket İşleyiş Sistematiğinin Tasarlanması ve Uygulanması,
  • Şirket Ölçüm Parametrelerinin Belirlenmesi ve Ölçüm Yöntemlerinin Uygulanması,
  • Planlamaların Yapılması,
  • Veri Toplanması ve Elde Edilen Bilgilere Göre Sistematiğin Sürekli Optimizasyonu,
  • Kısaca Süreç Yönetiminin Gerçekleştirilmesi,  olarak değerlendirilebilir.

Her sektörün kendine özgü bu parametreleri izleme, kontrol etme ve sürekli iyileştirme faaliyetleri düşünülürse sahadan elde edilecek olan bilginin önemi artmaktadır. Bu kapsamda, sahadan elde edilmesi gereken bilgiler;

  • Çalışma saatleri (işe başlama zamanı, işi bitirme zamanı, çalışma süresi, durma süresi, erişim zamanları, araç kullanım süreleri vb),
  • İşletme giderleri (rölanti süresi, hız bilgileri, yakıt tüketimi, mesai saatleri, ani durma, ani hızlanma ve ani yön değişimi gibi aracın kullanım bilgileri vb),
  • Sürücü bilgileri (on-line bilgilendirme, ihlaller, sürüş zamanlamaları ve puantaj),
  • İhlaller (programlanan süreç yönetim parametrelerine aykırı yapılan aktiviteler - lokasyona göre aşırı hız, işe geç başlama ve/veya işi erken bırakma, anlık aşırı duraklama, günlük aşırı duraklama, anlık aşırı rölanti, günlük aşırı rölanti, ani hızlanma, ani durma, ani yön değişimi, izin verilmeyen lokasyonlarda durma, zamanında yapılmayan müşteri ziyareti ve teslimat, izin verilen alanın dışına çıkma, izin verilmeyen alana girme vb),
  • Araç ve yük bilgileri (yakıt tüketimi, yakıt tankı seviyesi, sıcaklık, kapı açılma veya kapanma, kaput açılma veya kapanma, yakıt depo kapağının açılması veya kapanması, aracın çekilmesi, kilometre bilgisi vb),
  • Lokasyon bilgileri (duraklama yapılan lokasyonlar, izlenen rota ve adres bilgileri, teslimat lokasyonları ve zamanlamaları, rota ihlalleri, lokasyona dayalı süreler vb),